Vuggestuen Påfuglen

Velkommen i Vuggestuen Påfuglen!

Et vuggestuebarn har de første år, brug for at lære, hvad det vil sige at gå i en institution. For de fleste børn, er dette en helt ny verden, der åbner sig og som kræver en række færdigheder, for at kunne mestre. Det er derfor bevidst, at vi har valgt, at denne gruppe primært skal koncentrere sig om at tilegne sig disse nye færdigheder, der kræves, for at kunne begå sig blandt de mange nye mennesker, som barnet møder hver dag. Vores primære opgave er, at støtte dem i udviklingen af kompetencer som selvbevidsthed, selvhjulpenhed, anerkendelse, empati samt sociale og personlige kompetencer. Det sker bl.a. gennem aktiviteter, der er planlagt, så det tilgodeser barnets alder og parathed. Vi udsender en månedskalender, som i kan følge med i derhjemme og tale med jeres barn om.

Praktiske oplysninger

Det er vigtigt at I medbringer masser af skifte -og ekstra tøj. Tøj der passer efter vejret og som passer barnet. Vi er næsten ude hver dag og det er derfor også vigtigt med fodtøj, der passer barnet og som samtidig giver mulighed for bevægelse.

I vuggestuen skal I selv medbringe bleer og barnevogn med dyne, sele, fluenet mm.

I vuggestuen vil I primært møde: Berit Skinnerup Lassen, Gitte Møller og Kasper Kristensen

Billede af Berit   Billede af KasperGitte Møller