Børnehuset Sangfuglen

Kære Forældre

Rigtig hjertelig velkommen til Børnehuset Sangfuglen. Vi glæder os til at lære jer og jeres barn at kende og håber på et godt og udviklende samarbejde.

Historien om Børnehuset

Pr. januar 2005 blev Børnehaven Lyngvej og Fritidshuset til Børnehuset i Gedsted. Husene bibeholdt deres daværende adresse, men der blev ansat en leder for begge huse samt en afdelingsleder.

Pr. januar 2008 blev Børnehuset til en LBO (landsbyordning), hvilket betød at skolen nu også var en del af den fælles virksomhed. Mulighederne for samarbejde og udvikling var derfor blevet endnu bedre og samtidig blev den ledelsesmæssige side styrket. Dog stadig på to adresser.

Pr. august 2011 blev husene ført sammen i lokalerne på Søndergade 31, der før kun husede SFO’en. Tankerne bag dette, var et ønske om en bæredygtig institution både mht. til det pædagogiske miljø og personalets tilsyn med børnene.

Pr. januar 2013 udvidede LBO'en med en vuggestueafdeling, der også har til huse på Søndergade 31.

Pr. august 2013 udvidede vi yderligere med en SFO 2 afdeling (Klubben), der holder til i lokaler på Gedsted Skole.

Pr. august 2017 flyttede SFO'en ind på skolen, da der simpelthen ikke var plads i Børnehuset længere, samt at vi fik mulighed for at flytte ind i nogle virkelig flotte lokaler på skolen.

I februar 2020 flyttede vuggestue og børnehave ind på skolen, og vi fik vores nye navn og adresse. Børnehuset Sangfuglen, Langagervej 18.

Undulatstuen
Undulat legekøkken