Børnehaven

Velkommen til Børnehaven.

Vores børnehave består af 2 aldersblandede stuer med 12-15 børn på hver. Stuerne hedder Papegøje-stuen og Undulat-stuen.

Dagligdagen

Når børnene møder i Børnehuset om morgenen, vil de voksne tage i mod dem i fællesrummet, hvor vi sammen med barnet siger pænt farvel til forældrene. Vi bestræber os på at få en rigtig hyggelig start på dagen, hvor der er morgenmad til dem, der ikke har fået spist hjemmefra. Når klokken bliver 8 og vi har sendt de store børn i skole, starter vi dagen stille og roligt på stuerne med historie, spil, tegning, perler og leg m.m. Kl. 8:30 samles vi alle og spiser lidt formiddagsmad, så husk lige en ekstra mad i madpakken.

Vores planlagte aktiviteter, går som regel i gang senest kl. 9:00. Derfor er det også en god ide, at aflevere børnene inden dette tidspunkt, da der også godt kan opstå spontane aktiviteter, der ikke er planlagte. Vi laver en plan over vores aktiviteter, disse udsendes på mail og hænger også på tavlerne.

Vi har daglige samlinger i børnehaven hvor børnene på deres stuer får læst historier, synger eller fortæller om deres oplevelser. Dette foregår inden de spiser deres madpakker.

Der er altid minimum 2 sangsamlinger om ugen, hvor vi synger efter principperne i Projekt Sangglad. Der er nye og gamle sange, kombineret med rim og remser, samt fagtesange og rytme og bevægelse.

Mellem kl. 11.00 og kl. 12.00 spiser vi frokost og børnene skal derfor medbringe en madpakke.

Det er en god ide at gøre sig nogle overvejelser om, hvad man putter i sit barns madkasse, da det er jeres ansvar som forældre, at børnene får en sund og varieret kost. Børnehaven serverer vand og tilbyder mælk til maden. Efter vi har spist går vi ud og leger, mens de børn der har brug for det, tager en lille lur.

Ca. kl. 14.00 er det tid til eftermiddagsmad. Vi har en frugtordning, som forældrene betaler med 150 kr. pr. kvartal. Dog skal der i skoleferier, medbringes egen eftermiddagsmad.

Herefter er det frit, hvor man vil lege resten af dagen. Børnene vælger selv hvem og med hvad de vil lege med.

I børnehaven kan I primært møde:

Danny Schou, Gitte Mortensen og Izzy Ahmetagic

Billede af Danny  Billede af GitteIzzy